liinnandersson

Alla inlägg under september 2013

Av linn andersson - 29 september 2013 20:33

Heej på er!!
Igår kväll så badade jag ,Elin och Amanda bubbelbad jag typ tyckte de va as pinsamt men inte dem som vanligt. Efter det så åt vi popcorn med våran nya krydda,lite godis och massor med jordgubbar,vindruvor och melon medans vi kollade på Titanic! Jag ich Elin grät överdrivet mycket och Amanda garvade åt oss.

I morse stog Kent och lagade mat kär vi gick upp och åt frukost,hehe. Efter de åkte vi hem till pappa och bakade med hans underbart goda äpplen! Dem är röda med typ rosa fruktkött.

Vi gjorde äppelkaka,2 äppelpajer med kokos,choklad doppade äpplen med stössel,färsk äppeljuice i juicemaskinen, karamelliseradeäpplen och äppelmuffins.

När allt var klart åkte vi hem med lite fika till farmor och farfar oc sen cyklade jag och Fanny hem till mamma och hon hade saknat oss.
Vi åt kyckling tacos och så.

Efter det har jag skrivit på min idrottsuppsats hela kvällen och nu sitter hela familjen samlad framför tv:n med en varsin iPad /mobil /idrottsuppsats -.- och äter vindruvor och chips.


Puss på er bjuder på de o sminkade bilderna med äpplena hahaha

[Bild]

Av linn andersson - 28 september 2013 19:24

Heej på er!!
Ligger i Elins säng och typ vilar lite!
Idag har hon och jag varit med mormor ,morfar och Fanny på Kopparbergsmarknaden!
Vi typ gick runt och kollade,jag fick en Ring som är gjord av en desert gaffel i silver och så åt vi potatispankaka och delade på en munk!

Nu är vi hemma hos Elin pappa och ska snart ta ett bad i bubbelbadet! Amanda kommer senare hehe..

Av linn andersson - 26 september 2013 20:02

Heej på er!!
Idag jag jag varit i skolan och typ pluggat en massa!
Efter skolan följde jag med Amanda hem och bakade sockerkaka! Vi lyssnade på musik och hade lite mysigt!

Just nu är jag trött på massor med dryga saker! Kan inte fatta att det finns människor för allt!

Bryta upp mitt skåp, kleta in det med någon vit smörja,trycka upp en mandarin,slänga in andras busskort, hälla in apelsinsaft i springan,Linda in det med trådar, tejpa in skåpet,kleta på tuggummi och smeta in med lim..
Vad har man gjort för att förtjäna detta?

Är så sjukt lycklig för alla människor som bryr sig och varje litet ord som sägs och skrivs betyder otroligt mycket tack alla fina människor!!

Nu ligger jag i soffan hemma hos pappa efter att ha hämtats saker hos mamma. Skilda föräldrar= bo i en väska!

Vanor och o vanor!
O vanor
Glömma nycklarna överallt
Bita på nagelbanden
Bli rädd för allt
Hålla på med mitt hår när jag blir nervös
Fastna med blicken på folk som är skitsnygga / skitfula

Vanor:
Kolla instagram bär jag vaknar
Lägga mig på sängen när jag kommer hem
Sminka mig så fort jag kliver ir sängen
Applicera läppglans efter maten och att jag har varit ute
Krama alla när jag säger hej och hejdå
Skriva tex dryg.se ,fin.se osv..


Puss på er!!

<3

Av linn andersson - 24 september 2013 20:33

Heej på er!!
Idag hade vi pedagogisk eftermiddag som betyder att vi bara hade syslöjd och musik och sen slutade vi!

Efter skolan var jag med Amanda och vi typ åt pizza och såg på en Wallander! Jag har vart trött hela dagen hoppas jag inte börjar bli sjuk iaf!

Sen så typ dansade vi till gamla låtar och spelade in videosar på Fannys iPad. Vi träffade Elin en kortis också!

Nu ligger jag i sängen och pluggar och sånt kika gärna mig!

Dagens tema: kärlek och lycka:
Kär? Nej

Senaste killen: Gustav Edblom

Hur ska en perfekt kille vara: Han ska vara sig själv och våga säga till alla att man är tsm!

Hur ska en perfekt kille se ut? Utsidan är inte det viktigaste men drunknar i blåa ögon!

Hur vet du att du är kär? Jag pratar och tänker på personen massor..

Vill du ha en kille: jaa!!

Längsta förhållande? 9 månader någonting.

Vad för dig lycklig? Mina vänner ,familj och släckt för det första!
Sen gillar jag gulliga godnatt sms och överraskningar!

Lyckotal? Har inget men får tur av ett armband vi pärlande på konfan.

Tror du på ödet ? Tror inte de..

Kärlek vi första ögonkastet? Nja hehe ibland så är det nog sant fast man kan lätt förhasta sig..

Av linn andersson - 23 september 2013 20:54

Heej på er!!
Idag har jag varit i skolan som vanligt! Efter skolan så var jag med Elin och vi överraskade mamma med hemma lagad mat och sallad by oss 2!
Sen gick vi ut och tog lite bilder med löv jag blev verkligen inte fin alls men Elin blev det! Efter det så gick jag till Nicklas och han hjälpt mig lite med mobilen och så.. Nu sitter jag och ska snart sen ensam mamma söker med mamma,Fanny och Sven! Saknar brorsan som är hos pappa..

Seriöst är så trött på skolmaten!
Idag var det en gul soppa/gryta med strimlad falukorv,Curry,äpplen ,potatis osv i! På onsdag är det spenatsoppa och näsa måndag leverbiff... Bara en synpunk där..


Dag 9 (saknade stunder och minnen)

När man var liten och sööta bar så lätt..

När jag och Amanda gripström hade vårat hemliga ställe i hennes klätterträd!

När jag och Elin hade skördefest i våran koja och när vi fixade den...

När jag och Amanda Karlsson var på en konsert och värmde händerna i en fläckt på bokhandeln!

När jag och Wilma Stange att i bilen och sjöng med i alla Lasse Stefans låtar.

När jag Moa g och malva lekte granfejden och Antikrundan..

När jag Jenna och våra familjer var på alla sommarsemestrar, det hände alltid nått knäppt!

När jag och Mathilda tältade i person tältet!

Tiveden med brudarna o sommar!

Grekland!

Gotland resan med Elin

Kryssningen med Amanda!

Alla skidsemeatrar och melodifestivalen med gripström!

När vi bodde i fjälstuga med mormor och morfar!

När alla kusiner gjorde saft i en skottsäkers hos farmor!

När jag och Wilma stange skrev låtar och tom spökade på kvällen.

När jag Fanny och kusin Wilma sov i husvagnen på tomten..



Som ni ser jag skulle kunna rabbla så mycket mer ....

Puss på er!!

[Bild]

[Bild]

Av linn andersson - 22 september 2013 20:25

Heej på er!!
Sorry att jag inte har bloggat men har inte haft lust!
I fredags va jag på Lindemarken med Amanda ,Amanda ,Elin ,Moa,Emelie och Josan vi hade kul och så! Vi åt mat på subway annars köpte jag inget,hehe.
I går så var jag i Örebro med mamma och Anton och då köpte jag ett nytt ljust puder för sist råkade jag köpa ett för mörkt sen fick jag 2 tröjor an mammi! Vi hade mysigt och fikade på espresso house! När jag kom hem krattade jag vart i en och en halv timme,mamma tvättade fönster och Anton klippte gräset ! Sen så städade jag på mitt rum och gjorde om på sminkbordet igen,i färgordning blev det denna gång!

På kvällen gick vi till Jenna,Stoffe ,Anki,Tomas och lilla Mimmi såklart !
Vi åt god mat sen hängde vi bara. Anton och Christoffer var ute o träffa brudar och jag,Jenna och Fanny åt godis och såg på en film osv haha.

Idag har jah typ pluggat och så.. Testat lite olika sminkningen osv. Sen så har jag bakat en as god äppelpaj,oh yeeh! Nu ligger jag i sängen med lite huvudvärk och typ pluggar kemi till provet i morn
Fortsätter med dag 8 i morn har redan skrivit så mycket idag! Puss på er!

Av linn andersson - 19 september 2013 20:57

Heej på er!!
Idag har jag varit i skolan som vanligt!
Vi hade del 1 av matteprovet och det gick faktiskt riktigt bra (kändes det iaf som) Till lunch var det tacofisk så vi fick hem till Elin och åt. Standard oss..
Efter skolan åkte jag hem till mormor och morfar en snabbis och fick lite Mellis! Sen fick jag fort cykla hem och åka med mamma,pappa ,Anton,Fanny,Marcus och Ella till Linde. Vi var hos polisen och skaffade lägg till mig och Anton och jag blev sur dör min bil blev as as as ful!
Iaf sen åkte Anton o Marcus och badade och Fanny och Ella på judo!

Sen har jag pluggar en massa och när mammi,Anton och Fanny kom hem åt vi lite god Kina mat! Nu ligger jag i sängen och äter vindruvor och päron från Nicklas päronträd! Wilma har skickat några av bilderna som är överst i inlägget äntligen är dom på plats,haha!

Dag 8 (kläder och utseende)
Vanligast till vardags: vitt linne i spets,tajta jeans.
Favo plagg: Min morgonrock och tofflor!
Favo skor: converse,mina träskor från smultris och Mina rosa klackisar.
Uppklädd: gärna en glänning
Hår: oftast plattat annars mina självlockar
Ögon: ljustgröna,skulle vilka ja blåa
Klädstolkek: xs-s
Skostolek 36-37
Märke: hollister
Konstig fakta: äger inga mjukisbrallor!


Puss och kram

Av linn andersson - 18 september 2013 20:37

Heej på er!!
Idag har jag varit i skolan,haft orgenteringsprov som jag klarade,hehe. På håltimmen gick vi hem och åt och lagade mat hemma hos mig. Det som ligger i stekpannan ser kke inte så gott ut,men tro mig det är de! Iaf efter det så gick vi till läxhjälpen för att plugga extra matte!
När jag väl kom hem så blev det favorit i repris och ta ett varmt bad,silkesdroppar,balsamsprey,bodylotion och nyrakade ben och lite ansiktskrämer. Sen har jag målat naglarna,blå blev dem med lite små grejor på.
Nu ligger jag o sängen och taggar matteprov i morn!

Dag 7(matvanor)
några goda rätter:
mormors köttbullar och potatismos,Kents kött och potatisgratäng,pappas köttfärssås,smultrångårdens ädelostpaj,farmors kycklingpaj,mammas macaronpizza och min och Amandas kyckling wook.
Rätter jag inte ens klarar av att ta en tugga: syfisken i skolan,spenatsoppa,ärtsoppa,kaviarfisken,cornflake
sfisken,vårrullar,kyckling med skin på,svanpstuvning
Bästa snabbmatsställe: sabway får de väl bli (stav)
Bästa restaurang: Jensens buffhuose
Bästa grönsak: gurka,paprika,majs,ärtor,morötter
Sämsta grönsak:tomat
Godaste godis: sura nappar,choklad ,vitblockchoklad
Bästa frukten: vindruvor,melon
Pinsamt minne: när jag liten och gick på fritids och var tvungen att äta något jag inte gillade,jag tog in de i munnen,gick på toa och spottade ut.
Ibland "tappade jag brödkanter under bordet"

Är ganska kräsen vad det gäller mat!



Wilma skickar bilder till mig nu från när vi tog i söndags kommer med en bil idag flera i morn ?
Puss på er!!

[Bild]

Presentation


heej
jag är en 15 årig tjej som alltid har älskat att sjunga och vill bli artist. I den här bloggen kan ni läsa om pyssel,bakning och recept mina galna saker jag gör på fritiden med mina bästa kompisar ,lite om min livs stil,skolan och glädjen till mus

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards